به گزارش خبرنگار اقتصادی وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه خاتمالانبیاء امروز پس از بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از عملیات اجرایی پیشرفت پروژه راهآهن سریعالسیر تهران-قم-اصفهان بازدید کردند. این پروژه که برای اولین بار در کشور اجرا میشود به پیمانکاری قرارگاه خاتمالانبیاء و کارفرمایی دولت اجرا میشود. بنابراین گزارش، سردار عبادالله عبداللهی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این پروژه بیان کرد: پروژه راهآهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان به عنوان یک ابرپروژه مطرح است و باید به عنوان یک ابرپروژه باشد اما ما از روند این پروژه، مطالعات و همه موارد آن فعلاً رضایت خاصی نداریم. سردار عبداللهی افزود: این پروژه در دو قطعه تهران تا قم و قم تا اصفهان اجرا خواهد شد که روسازی قم تا اصفهان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بنابراین گزارش مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حاشیه این بازدید درباره راهآهن سریعالسیر تهران – قم – اصفهان بیان کرد: اعتبارات اسنادی راهآهن تهران- قم- اصفهان گشایش یافت و هماکنون این پروژه در ۲ فاز تهران – قم – اصفهان فعال است. وی با بیان اینکه این پروژه اولین پروژه قطار سریعالسیر در کشور است، گفت: پیمانکار در محل اجرا مستقر شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء به عنوان پیمانکار این پروژه با جونیت چینی که LC را آورده است در این پروژه فعال هستند. وی ادامه داد: در بخش قم تا اصفهان زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بخش تهران تا قم در مرحله فاز صفر مطالعاتی است. نورزاد با بیان اینکه شرکت آزمایشگاهها در این پروژه مستقر شده است، بیان کرد: برنامهریزی میکنیم که در فرودگاه امام خمینی (ره) ایستگاه قطار وجود داشته باشد. وی بیان کرد: در بخشی از این مسیر از کیلومتر ۲۰۹ به بعد در ۳۵ کیلومتر مشکل تملک اراضی در منطقه اصفهان داریم که ۹ کیلومتر آن منابع طبیعی است. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در تعیین موقعیت ایستگاه اصفهان و عبور به سمت شیراز مطالعاتی قبلاً در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل انجام شده بود. اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس برچسب ها: آلمانایرانخبرروزنامهقهرمانی