امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۱۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت بعدازظهر پنجشنبه در شورای مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به وقوع زمین لرزه های متعدد در زرند اظهار کرد: این زمین لرزه ها باعث خساراتی در زرند شد و طی امروز با حضور در شهر زرند وضعیت را مورد بررسی قرار دادیم.

نوبخت گفت: در این بازدیدها از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفته و تمام توان خود را برای رفع موارد موجود به کار می گیریم.

وی به بازدید از اردوگاه موقت شهرستان بم اشاره کرد و گفت: وقوع زمین لرزه های متعددی باعث نگرانی شخص رئیس جمهور و هیئت دولت شد به همین دلیل این مسئله مورد توجه ویژه قرار گرفت.

نوبخت از توزیع هزار و ۴۵۰ تخته چادر در زرند خبر داد و افزود: امیدواریم تا فردا چادر به تمامی افرادی نیازمند دریافت چادر تحویل داده شود.

وی با اشاره به تجربه مسئولان استان کرمان در زمینه زمین لرزه اظهار کرد: بر این اساس اطمینان داشتیم که اقدامات لازم برای حل مشکلات مردم صورت می گیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حادثه خیز بودن استان کرمان گفت: در کنار مواهب موجود در این منطقه حوادث طبیعی نیز رخ می دهد که باید مدیریت شود.

وی با اشاره به خسارتی که زمین لرزه به ساختمان های زرند وارد کرده است، افزود: به واحدهای در معرض آسیب شهرستان زرند، امکانات و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: هدف از این اقدام ساخت واحدهای مسکونی مستحکم و مقاوم در برابر حوادث طبیعی است.

وی با بیان اینکه این قبیل اقدامات از بروز مشکلات در زمان وقوع حوادث طبیعی جلوگیری می کند، گفت: هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مرحله اول از این تسهیلات بهره مند می شوند که این تعداد شامل پنج هزار واحد مسکونی شهری و دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی است.

نوبخت با اشاره به آسیب جدی ساختمان سینا زرند گفت: ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان سینا در اولویت قرار داشته و باید تلاش شود این بیمارستان نهایتا تا اردیبهشت ماه به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: تسهیلات باید با اولویت به بیمارستان جدید سینا زرند اختصاص پیدا کند.

وی همچنین وضعیت مدارس و سایر اماکن عمومی این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید سریعا برای راه اندازی واحدهای جایگزین این اماکن اقدام شود.

معاون رئیس جمهور خواستار ارائه گزارش علمی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در خصوص زرند شد و گفت: پیشنهاداتی برای بهسازی واحدهای تجاری ارئه شده که در خصوص تمامی موارد مطروحه پس برررسی در اولین جلسه هیئت دولت برنامه ریزی لازم انجام می شود.

نوبخت با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک مجددا به شهرستان زرند سفر خواهم کرد، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان به صورت مرتب گزارش روزانه از وضعیت زرند ارائه کند.

سخنگوی دولت به حضور پرشور مردم زرند در راهپیمایی ۱۳ آبان اشاره کرد و افزود: این حضور با وجود مشکلات کنونی منطقه جای ستایش دارد.

معاون رئیس جمهور همچنین اقدامات صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان را ارج نهاد و گفت: اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

خواستگاری از کمک داور بازی در زمین فوتبال + تصاویر
اولین مدرسه دولتی شهر خانوک / تاریخ تاسیس ۱۳۱۰/۱۰/۲۰
اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی عکس برج میلاد تهران
تصاویر خبری گوناگون

تصاویر دیده نشده از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب
استقلال یا پرسپولیس ؟!
خط آزاد – فیلمی که آمریکایی ها را به جان هم انداخت
خط آزاد – برخورد «معتدل» با حقوق های نجومی

محمدرضاطاهری؛ شب چهارم محرم ۹۵
حاج منصور؛ شب پنجم محرم ۹۵
حاج مجید بنی فاطمه؛ شب پنجم محرم ۹۵
مداحی حسین سیب‌سرخی شب چهارم محرم الحرام ۱۴۳۸

کاریکاتور/ خودروی جدید هیلاری کلینتون!!!
کاریکاتور/ تعهدات یخی!!!
کاریکاتور/ تورم تک رقمی در سفره مردم!!!
کاریکاتور/ کودکان جنگ !!!