امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۰۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب کرمان همزمان با آغاز هفته کتاب برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه امسال با حضور ۲۸۲ ناشر کتاب از ۲۴ آبان‌ماه در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا علیزاده امروز در نشست خبری پیرامون برگزاری نمایشگاه کتاب در کرمان اظهار داشت: پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان همزمان با هفته کتاب در کشور از ۲۴ تا ۲۹ آبان‌ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

وی محل برگزاری نمایشگاه را مجتمع نمایشگاهی جنوب‌شرق کشور واقع در جاده باغین کرمان عنوان کرد و گفت: ۷۶۰ ناشر از سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کردند که به دلیل محدودیت‌های موجود برای حضور همه ناشران، با حضور ۲۸۲ ناشر موافقت شد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تعداد ۴۰ ناشر از ناشران استان کرمان هستند، افزود: ۴۳ هزار و ۷۴۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی از تخفیف ۳۰ درصدی خرید کتاب در نمایشگاه خبر داد و خاطر‌نشان کرد: ۱۰درصد تخفیف خود ناشران و ۲۰ درصد هم یارانه دولت است که از طریق خرید بن‌کارت کتاب برای مراجعه‌کنندگان تامین می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه حدود ۶۰۰ میلیون تومان بن کارت در ایام برگزاری نمایشگاه توزیع می‌شود، گفت: با هماهنگی صورت گرفته امکان استفاده از بن کارت‌ها در ۵ کتابفروشی سطح شهر کرمان همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب فراهم شده‌است.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های تخصصی، رونمایی از کتاب‌های تازه چاپ‌ شده را از برنامه‌های جانبی پانزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان عنوان کرد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در رابطه با فاصله زیاد نمایشگاه تا مرکز شهر گفت: به دلیل اینکه یک مکان مناسب نمایشگاهی در خور شان مردم در سطح شهر کرمان وجود ندارد مجبور به برگزاری نمایشگاه در خارج شهر شدیم و البته انجام فعالیت‌های عمرانی در داخل شهر و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی نیز یکی دیگر از دلایل برگزاری نمایشگاه کتاب در خارج شهر شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی در استان است، افزود: جلسات متعددی با اتوبوسرانی، شهرداری، فرمانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های استان گذاشته شده است تا برگزاری این رویداد فرهنگی در استان را حمایت و پشتیبانی کنند.

علیزاده اظهار داشت: انتظار می‌رود دانشگاه‌های سراسر استان با گذاشتن سرویس ایاب و ذهاب در ساعات مشخص برای دانشجویان امکان حضور آنها را با توجه به محدودیت‌های مالی دانشجو فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر کرمان اتوبوسرانی، ایستگاه میدان آزادی را برای سرویس‌دهی به نمایشگاه کتاب معرفی کرده و امیدواریم از همان روز نخست این اتفاق در کرمان اجرایی شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

خواستگاری از کمک داور بازی در زمین فوتبال + تصاویر
اولین مدرسه دولتی شهر خانوک / تاریخ تاسیس ۱۳۱۰/۱۰/۲۰
اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی عکس برج میلاد تهران
تصاویر خبری گوناگون

تصاویر دیده نشده از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب
استقلال یا پرسپولیس ؟!
خط آزاد – فیلمی که آمریکایی ها را به جان هم انداخت
خط آزاد – برخورد «معتدل» با حقوق های نجومی

محمدرضاطاهری؛ شب چهارم محرم ۹۵
حاج منصور؛ شب پنجم محرم ۹۵
حاج مجید بنی فاطمه؛ شب پنجم محرم ۹۵
مداحی حسین سیب‌سرخی شب چهارم محرم الحرام ۱۴۳۸

کاریکاتور/ خودروی جدید هیلاری کلینتون!!!
کاریکاتور/ تعهدات یخی!!!
کاریکاتور/ تورم تک رقمی در سفره مردم!!!
کاریکاتور/ کودکان جنگ !!!