امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۰۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، آخرین وضعیت زلزله شهرستان زرند را بررسی کرد و تصمیمات لازم برای ساختمان های غیرمستحکم از جمله بیمارستان سینا، تامین وام بازسازی، تقویت ابنیه و انبار هلال احمر اتخاذ شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، وی افزود: دستگاه های اجرایی و امدادی استان تجربه خوبی در خصوص مدیریت شرایط بحرانی دارند.
استاندار کرمان به زلزله های استان کرمان از ابتدای امسال تاکنون که به بیش از ۵۰۰ زلزله می رسد اشاره کرد و گفت: ۲ زلزله اخیر شهرستان زرند حساسیت هایی را در استان ایجاد کرده و از همان ابتدا ستاد بحران استان در آماده باش کامل بوده است.
وی با تاکید بر اینکه وقوع زلزله و پس لرزه برای مردم استان کرمان تازگی ندارد خاطرنشان کرد: آموزش های جمعیت هلال احمر در کاهش تلفات و آرام کردن فضا توسط سازمان صدا و سیما می تواند بسیار موثر باشد.
رزم حسینی گفت: در خصوص پیگیری های استان در زمینه مقاوم سازی و همچنین مقابله با بحران ها و حوادث غیرمترقبه، این هفته و هفته آینده جلساتی با مسئولان ارشد کشور در خصوص این موضوع در تهران خواهیم داشت.
استاندار کرمان ضمن قدردانی از امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان زرند در جهت ایجاد فضای آرام برای مردم شهرستان افزود: این مسیر باید توسط مسئولان شهرستان دنبال شده و با درایت مدیریت و تصمیم گیری شود.
وی به مشکلات ساختمان بیمارستان سینا شهرستان زرند از جمله غیرمستحکم بودن آن اشاره و خاطرنشان کرد: حساسیت خاصی در حوزه سلامت وجود دارد لذا مسئولان این حوزه منتظر دستورات لازم از تهران نباشند و در صورت دریافت هماهنگی و دریافت مجوزات لازم هرچه سریع تر اقدام نمایند.
رزم حسینی بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد بحران استان تاکید کرد و گفت: طی مذاکره با معاون رئییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مبالغی در خصوص ماده ۱۰ و ۱۲ مصوبات آن اخذ شد که باید با پیگیری هرچه سریع تر تخصیص یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه پس از زلزله روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه امسال به بزرگی ۴٫۸ ریشتر در شهرستان زرند، ۳۲ پس لرزه را شاهد بودیم گفت: عمده این پس لرزه ها رو به کاهش بود تا اینکه زلزله بعد از ظهر روز جمعه هفتم آبان به بزرگی ۴٫۷ ریشتر به وقوع پیوست و در همان ساعت های ابتدایی کمیته های ستاد بحران استان تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
ابوالقاسم سیف الهی با اشاره به اینکه زلزله های اخیر در شهرستان زرند موجب شده تا التهاب مردمی در این شهرستان بوجود بیاید افزود: علیرغم اینکه فضا هم اکنون در شهرستان زرند آرام بخش است اما ساختمان های غیرمستحکم قدیمی از جمله بیمارستان سینا این شهرستان دچار آسیب شده است.
وی گفت: پیگیری مسائل بیمارستان سینا و درخواست منابع لازم برای جابجایی این بیمارستان، همچنین تامین نقدینگی برای احداث ساختمان جدید بیمارستان سینا از جمله مصوبات در خصوص این بیمارستان می باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه ساختمان های غیرمستحکم ۲ پاسگاه مستقر در شهر زرند بر اثر زلزله دچار آسیب شده و غیرقابل سکونت است تصریح کرد: ساختمان های قدیمی دو مدرسه فرهنگیان و شاهد شهرستان زرند نیز دچار آسیب شده اند که در این خصوص نیز اداره کل نوسازی مدارس باید تدابیر لازم را بیندیشد.
وی گفت: زلزله سال ۱۳۸۳ موجب شد تا از سوی دولت تسهیلات بازسازی و استحکام بخشی به مردم ارائه شود اما پایش به درستی صورت نگرفت و اغلب مردم به جای اینکه ساختمان های نوساز و مستحکم را جایگزین ساختمان های غیرمستحکم و قدیمی کنند، آنها را حفظ کرده و اجاره داده اند.
به گزارش ایرنا بر اثر وقوع ۲ زلزله ۴،۸ و ۴،۷ ریشتری در ۲۹ مهر و هفتم آبان امسال در شهرستان زرند شماری مصدوم شدند که مصدومیت اغلب آنها به صورت غیر مستقیم و به دلیل ترس و فرار از ساختمان بوده است.
پس لرزه های این دو زلزله نیز زیر ۲ و ۳ ریشتر طی روزهای اخیر ادامه داشته است.
مرکز این شهرستان در ۷۵ کیلومتری شمال کرمان است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
۷۴۲۰/۳۰۲۸

انتهای پیام /*

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

خواستگاری از کمک داور بازی در زمین فوتبال + تصاویر
اولین مدرسه دولتی شهر خانوک / تاریخ تاسیس ۱۳۱۰/۱۰/۲۰
اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی عکس برج میلاد تهران
تصاویر خبری گوناگون

تصاویر دیده نشده از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب
استقلال یا پرسپولیس ؟!
خط آزاد – فیلمی که آمریکایی ها را به جان هم انداخت
خط آزاد – برخورد «معتدل» با حقوق های نجومی

محمدرضاطاهری؛ شب چهارم محرم ۹۵
حاج منصور؛ شب پنجم محرم ۹۵
حاج مجید بنی فاطمه؛ شب پنجم محرم ۹۵
مداحی حسین سیب‌سرخی شب چهارم محرم الحرام ۱۴۳۸

کاریکاتور/ خودروی جدید هیلاری کلینتون!!!
کاریکاتور/ تعهدات یخی!!!
کاریکاتور/ تورم تک رقمی در سفره مردم!!!
کاریکاتور/ کودکان جنگ !!!