امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۴۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

ابوالقاسم سیف الهی صبح یکشنبه در ستاد بحران استان کرمان با اشاره به زمین لرزه ۴.۸ ریشتری ۲۹ مهرماه سال جاری در زرند، اظهار کرد: این زمین لرزه ۳۲ پس لرزه با سیر نزولی به همراه داشت.

وی ادامه داد: همچنین هفتم آبان ماه جاری زمین لرزه ای دیگر به بزرگی ۴.۷ ریشتر بار دیگر زرند کرمان را تکان داد که این بار کانون زمین لرزه شهر زرند بود.

سیف الهی از تشکیل ستاد بحران بعد از وقوع نخستین زمین لرزه خبر داد و تصریح کرد: در پی وقوع زمین لرزه عصر جمعه هفته گذشته با اقدامات صورت گرفته شرایط در شهر زرند کنترل شد.

جانشین رئیس ستاد بحران استان کرمان با اشار به اینکه زلزله به بیمارستان سینا زرند خسارت وارد کرده است، افزود: برخی از پاسگاه های نیروی انتظامی نیز دچار خسارت شده است که می طلبد اقدامات لازم در هر دو حوزه با سرعت انجام شود.

سیف الهی خواستار سرعت بخشیدن به روند ساخت بیمارستان جدید در زرند شد و ادامه داد: در زمین لرزه چند سال قبل زرند تسهیلاتی برای بازسازی و نوسازی منازل تخریب شده به مردم پرداخت شد که متاسفانه برخی مردم با وجود ساخت منازل جدید ساختمان های قدیمی را تخریب نکرده و اکنون در این ساختمان ها مستاجر ساکن شده است.

وی در خصوص مصوبات جلسه ستاد بحران استان کرمان گفت: تامین تسهیلات برای بازسازی و نوسازی مسکن، پی گیری تخریب و تخلیه واحدهای قدیمی که وام مسکن دریافت کرده و ساختمان جدید ساخته اند اما تخریب صورت نگرفته است، از جمله این مصوبات است.

اعلام وضعیت اضطراری برای بیمارستان سینا

سیف الهی از پی گیری وضعیت بیمارستان سینا خبر داد و افزود: اعلام وضعیت فورس ماژور برای این بیمارستان، درخواست منابع لازم برای جابجایی بیمارستان سینا و تامین نقدینگی برای احداث ساختمان جدید بیمارستان سینا از دیگر مصوبات این جلسه است.

معاون استاندار کرمان تصریح کرد: از دیگر مصوبات این جلسه می توان به پی گیری برای تامین اعتبار به منظور بازسازی و نوسازی پاسگاه های نیروی انتظامی، پی گیری برای اسکان موقت و جابجایی دانش آموزان دو مدرسه آسیب دیده فرهنگیان و شاهد، اعزام تیم تخصصی برای بررسی میزان خسارت وارده و بررسی تعداد ساختمان های در شرف تخریب اشاره کرد.

سیف الهی گفت: همچنین اعزام تیم کارشناسی زلزله از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و بررسی وضعیت گسل های زرند و مناطق اطراف، شارژ انبارهای راور، کوهبنان و زرند، ارائه آموزش های لازم توسط هلال احمر و پی گیری تامین چادر توسط بخش خصوصی، بازدید کارشناسی از ساختمان زندان زرند و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از سوی بیمه سلامت به علوم پزشکی از دیگر مصوبات ستاد بحران استان کرمان است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

خواستگاری از کمک داور بازی در زمین فوتبال + تصاویر
اولین مدرسه دولتی شهر خانوک / تاریخ تاسیس ۱۳۱۰/۱۰/۲۰
اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی عکس برج میلاد تهران
تصاویر خبری گوناگون

تصاویر دیده نشده از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب
استقلال یا پرسپولیس ؟!
خط آزاد – فیلمی که آمریکایی ها را به جان هم انداخت
خط آزاد – برخورد «معتدل» با حقوق های نجومی

محمدرضاطاهری؛ شب چهارم محرم ۹۵
حاج منصور؛ شب پنجم محرم ۹۵
حاج مجید بنی فاطمه؛ شب پنجم محرم ۹۵
مداحی حسین سیب‌سرخی شب چهارم محرم الحرام ۱۴۳۸

کاریکاتور/ خودروی جدید هیلاری کلینتون!!!
کاریکاتور/ تعهدات یخی!!!
کاریکاتور/ تورم تک رقمی در سفره مردم!!!
کاریکاتور/ کودکان جنگ !!!