امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۰۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

ابوالقاسم سیف الهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام مسئولان زرند در وضعیت درجه یک باید در این شهرستان حضور داشته باشند که همین اتفاق هم افتاده است.
وی با بیان اینکه تمام تدابیر لازم به منظور مدیریت اوضاع در زرند در نظر گرفته شده است تصریح کرد: زلزله بالای چهار ریشتر هفته گذشته زرند مقداری ما را نگران کرده که باید توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشیم.
جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: یک هزار زلزله در کرمان در طول سال به وقوع می پیوندد که بسیاری از آنها زیر سه ریشتر است که ارزش اعلام ندارند.
وی گفت: گسل های فعال زیادی در استان کرمان وجود دارد و تیم های کارشناسی ژئوفیزیک در شهرستان مستقر شده و در حال بررسی وضعیت هستند.
سیف الهی با بیان اینکه ایرادی که وجود دارد این است که مرکز زلزله در شهرستان زرند است افزود : ستاد بحران استان کرمان تشکیل و تصمیماتی نیز اخذ شده که در سه بخش اضطراری ،پیشگیری و تصمیمات و تدابیر دراز مدت است.
جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: ساختمان بیمارستان سینای زرند بعد از وقوع زلزله مشکل داشت که به طور کامل تخلیه شد و بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زرند نیز تقویت شده است و تمام امکانات پزشکی، بهداشتی و درمانی را به طور کامل در این شهرستان داریم.
وی با بیان اینکه معین شهرستان زرند انتخاب شده است گفت: انبارهای هلال احمر تقویت شده اند و مراکز امنیتی و حساس این شهرستان نیز مورد بررسی قرار گرفته و نیروهای هلال احمر در تدارک راه اندازی کمپ هستند.
وی ادامه داد: امروز مدارس زرند تعطیل اعلام شده و قرار است فردا برای حضور دانش آموزان در مدارس سخت گیری نشود.
سیف الهی با بیان اینکه معاون ستاد بحران کشور امروز وارد شهرستان زرند می شود و با برگزاری نشست هم اندیشی تصمیماتی خواهیم گرفت اظهار کرد: آنچه از دست ما بر می آید در شهرستان زرند انجام شده است.
وی با اشاره به شایعات در مورد پیش بینی وقوع زلزله در زرند تصریح کرد: هیچکس نمی تواند پیش بینی کند زلزله با چه ریشتری و در چه زمانی رخ خواهد داد.
جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان تاکید کرد: در مجموع باید آمادگی کامل در شهرستان زرند وجود داشته باشد و دستگاه های زلزله نگار در سطح این شهرستان منتشر شده است.
وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند نتایج علمی بررسی ها به آنها اعلام می شود.
سیف الهی با بیان اینکه در زلزله های روزهای گذشته صدمات و خسارات جدی در زرند وجود نداشته است افزود: امروز ستاد بحران این شهرستان تشکیل شد و پنجشنبه نیز ستاد بحران استان در شهرستان زرند تشکیل خواهد شد.
بیش از ۳۰ پس لرزه بعد از وقوع زلزله ۴٫۸ ریشتری تاکنون در شهرستان زرند ثبت شده است و این پس لرزه ها همچنان ادامه دارد.
۱۸ گسل در استان کرمان فعال است و گفته می شود زلزله های اخیر در شهرستان زرند به گسل کوهبنان در شمال این استان مربوط می شود.
زلزله اسفند ۱۳۸۳ شهرستان زرند واقع در ۷۵ کیلومتری کرمان دهها کشته و زخمی بر جا گذاشت.
خبرنگار:کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: پروانه امانی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

خواستگاری از کمک داور بازی در زمین فوتبال + تصاویر
اولین مدرسه دولتی شهر خانوک / تاریخ تاسیس ۱۳۱۰/۱۰/۲۰
اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی عکس برج میلاد تهران
تصاویر خبری گوناگون

تصاویر دیده نشده از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب
استقلال یا پرسپولیس ؟!
خط آزاد – فیلمی که آمریکایی ها را به جان هم انداخت
خط آزاد – برخورد «معتدل» با حقوق های نجومی

محمدرضاطاهری؛ شب چهارم محرم ۹۵
حاج منصور؛ شب پنجم محرم ۹۵
حاج مجید بنی فاطمه؛ شب پنجم محرم ۹۵
مداحی حسین سیب‌سرخی شب چهارم محرم الحرام ۱۴۳۸

کاریکاتور/ خودروی جدید هیلاری کلینتون!!!
کاریکاتور/ تعهدات یخی!!!
کاریکاتور/ تورم تک رقمی در سفره مردم!!!
کاریکاتور/ کودکان جنگ !!!